Gratis levering in BE vanaf €100
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Boeken

Filter
Weergave:
  1 / 2  



Bezig met laden...
A good landing aviation cartoons

Snel bekijken

Bestellen

A good landing aviation cartoons

A good landing aviation cartoons

€ 14,95

Honderden luchtvaartcartoons door 20 artiesten uit binnen en buitenland
Uitgever: Marin Leeuwis
Taal: Engels
 

Again Aviation Cartoons

Snel bekijken

Bestellen

Again Aviation Cartoons

Again Aviation Cartoons

€ 14,95

Boek met luchtvaartcartoons door Ton van Andel samen met korte anecdotes. Engelstalig, 200 pagina's formaat A5. Dit boek is heruitgave van "Say again" uit 1982 samen met "Say no more" uit 1989 gecombineerd in één boek.

Uitgever: Martin Leeuwis
Auteur: Ton van Andel

Taal: Engels
 

Air Pilot's Manual: Vol 1 Flying Training REV avril 2019

Air Pilot's Manual: Vol 1 Flying Training REV avril 2019

€ 32,00

Air Pilot's Manual: Vol 1 Flying Training REV avril 2019

Air Pilot's Manual: Vol 2 Aviation Law & Met ED13

Snel bekijken

Bestellen

Air Pilot's Manual: Vol 2 Aviation Law & Met ED13

Air Pilot's Manual: Vol 2 Aviation Law & Met ED13

€ 32,00

Air Pilot's Manual: Vol 2 Aviation Law & Met ED13

Air Pilot's Manual: Vol 3 Navigation Reprint 2017

Snel bekijken

Bestellen

Air Pilot's Manual: Vol 3 Navigation Reprint 2017

Air Pilot's Manual: Vol 3 Navigation Reprint 2017

€ 32,00

Air Pilot's Manual: Vol 3 Navigation Reprint 2017

Air Pilot's Manual: Vol 4 Aeroplane - Technical ED7

Snel bekijken

Bestellen

Air Pilot's Manual: Vol 4 Aeroplane - Technical ED7

Air Pilot's Manual: Vol 4 Aeroplane - Technical ED7

€ 32,00

Air Pilot's Manual: Vol 4 Aeroplane - Technical ED7

Air Pilot's Manual: Vol 5 Radio Nav & Instrument Nov. 18

Air Pilot's Manual: Vol 5 Radio Nav & Instrument Nov. 18

€ 39,00

Air Pilot's Manual: Vol 5 Radio Nav & Instrument Nov. 18

Air Pilot's Manual: Vol 6 HP&L and Ops Procedures 2015

Air Pilot's Manual: Vol 6 HP&L and Ops Procedures 2015

€ 32,00

Air Pilot's Manual: Vol 6 HP&L and Ops Procedures 2015

Air Pilot's Manual: Vol 7 Communications ED Nov.2019

Air Pilot's Manual: Vol 7 Communications ED Nov.2019

€ 29,00

Air Pilot's Manual: Vol 7 Communications ED Nov. 2019

AP021 Pre-flight briefing A Pilots Work Book

Snel bekijken

Bestellen

AP021 Pre-flight briefing A Pilots Work Book

AP021 Pre-flight briefing A Pilots Work Book

€ 24,95

AP021 Pre-flight briefing A Pilots Work Book

AP022 Pre-flight briefing H Pilots Work Book

Snel bekijken

Bestellen

AP022 Pre-flight briefing H Pilots Work Book

AP022 Pre-flight briefing H Pilots Work Book

€ 29,95

AP022 Pre-flight briefing H Pilots Work Book

Boek Een Eeuw Luchtvaart Boven Gent : 1940-1945

Snel bekijken

Bestellen

Boek Een Eeuw Luchtvaart Boven Gent : 1940-1945

Boek Een Eeuw Luchtvaart Boven Gent : 1940-1945

€ 29,00

De auteurs behandelen wat er allemaal rond, in en boven Gent gebeurde tijdens de Tweede Wereldoorlog. De Luftwaffe bestookte die meidagen van 1940 de Gentse verkeers-knooppunten en de Kanaalzone. Nadien nam ook zij bezit van het vliegveld en begon een droevige periode van vier jaar bezetting. Generaal Bruno Loerzer vestigde zijn hoofdkwartier van waaruit hij het II.Fliegerkorps tijdens de Slag om Engeland dirigeerde.

De verschrikkelijke bombardementen van de periode 1917-1918 nog in het achterhoofd, begonnen de bevolking en de lokale besturen met het uitbouwen van een netwerk van passieve luchtverdediging : de hele regio werd voorzien van schuilkelders en loopgraven. Voor de eerste maal na zestig jaar wordt dit hele netwerk weer blootgelegd in een bijzonder hoofdstuk, waarin ook de locaties die vandaag nog bestaan, geïnventariseerd worden.

De bombardementen op de Kanaalzone en vooral de spoorwegknooppunten bewezen dat deze structuren hun nut hadden. Alleen, een aantal van deze geallieerde aanvallen eiste een verschrikkelijke tol bij de burgerbevolking. Merelbeke was een triest hoogtepunt in de oorlogsgeschiedenis van de regio Gent. De auteurs onderzochten buitenlandse archieven en vonden nooit eerder gepubliceerde foto's van deze gebeurtenissen, die gekoppeld aan bijzondere documenten, een totaal nieuw beeld geven.

De Westerbegraafplaats werd het verzamelpunt waar heel wat vliegeniers hun rustplaats vonden - Amerikanen, Britten, Canadezen en Duitsers werden van hun crashplaats naar hier gebracht. Vier jaar luchtoorlog en luchtgevechten in het Gentse worden in een apart hoofdstuk behandeld.

Na september 1944 namen de geallieerden bezit van Sint-Denijs-Westrem. De Poolse Spitfirewing zou er memorabele uren beleven tijdens de fameuze Duitse nieuwjaarsaanval op 1 januari 1945, waarbij ze tientallen Focke-Wulfs neerschoten.

Eindelijk krijgen ook de Gentenaars die aan de zijde van de Royal Air Force vlogen de plaats die ze verdienen : Baudouin de Hemptinne, Herman Kreps, Henri Pien, Paul Cooreman...

In dit boek wordt tevens aandacht geschonken aan de recente activiteiten van het Archaeology Team van de Belgian Aviation History Association, die de voorbije jaren het wrak van een Messerschmitt en zijn tot dan vermiste piloot weer naar de oppervlakte brachten te Gottem, en tevens de resten van een Focke-Wulf borgen die in 1945 door de Polen van Sint-Denijs was neergehaald.

Dit boek kwam tot stand doordat drie luchtvaartonderzoekers na jarenlange research de krachten bundelden om zestig jaar na de feiten precies weer te geven wat er zich allemaal in het Gentse luchtruim afspeelde.


Piet Dhanens verzamelde Gentse ooggetuigen en zocht tientallen bronnen bij elkaar : documenten en foto's, maar ook unieke filmbeelden.

Cynrik De Decker legde zich vooral toe op het consulteren van buitenlandse archieven en het interviewen van de vliegeniers die er in betrokken waren. Samen met het BAHA Archaeology Team organiseerde hij de vliegtuigbergingen die in het boek aan bod komen.

Georges Antheunis is werkzaam op de dienst Stadsarcheologie van de Stad Gent en trok met archiefstukken in de hand doorheen straten en pleinen op zoek naar verborgen schuilplaatsen. De resultaten van zijn jarenlange zoektocht zijn verbluffend en laten een héél ander aspect van deze regio zien.

Dit alles maakt van "Een eeuw luchtvaart boven Gent : 40-45" een bijzondere studie die door zijn multidisciplinaire aanpak elkeen aanspreekt.

Boek Een Eeuw Luchtvaart Boven Gent

Snel bekijken

Bestellen

Boek Een Eeuw Luchtvaart Boven Gent

Boek Een Eeuw Luchtvaart Boven Gent

€ 29,00

De voorbije eeuwen was Gent het middelpunt van de ontwikkeling van de luchtvaart. Jarenlang hebben de auteurs gewerkt aan deze bijzondere studie over de grootste droom van de mensheid. Want het was in Gent dat men slechts enkele maanden na de experimenten van de gebroeders Montgolfier, in 1783, met "gasbollen" lange vluchten maakte, die nadien elke Gentse festiviteit opluisterden.

In 1908 klom de Franse luchtvaartpionier Henri Farman met zijn toestel boven de stad - het was de geboorte van de luchtvaart in België. Het was in Gent dat ook de eerste Belgische luchtvaartdode te betreuren viel : Daniël Kinet crashte in 1910 aan de Singel.

Maar met de Duitse bezetting bleef Gent niet gespaard van het oorlogsgeweld: in 1915 stortte een Zeppelin te pletter in Sint-Amandsberg, en de Duitse bezetter gebruikte de vliegvelden Sint-Denijs-Westrem, Gontrode, Oostakker en Mariakerke als uitvalsbases voor de eerste stratgische luchtbombardementen in de geschiedenis. De Britten beschouwden het vliegveld Gontrode, waar men met Gotha's vertrok, als een "vondst van de Duivel".

Tussen de twee wereldoorlogen groeide Sint-Denijs-Westrem uit tot een centrum voor de sportvliegerij.

Dit is het eerste deel dat de pioniersrol van de Arteveldestad en haar omstreken weergeeft. Het fotomateriaal dat de auteurs verzamelden, is ronduit uniek. Doorspekt met soms hilarische, maar ook gruwelijke anekdotiek, is dit kijk- en leesboek een bijzondere bijdrage tot de Gentse, én de nationale luchtvaartgeschiedenis.

Beide auteurs waren te gast bij Ruth Joos in het cultuurprogramma "Mezzo" op Radio 1. Klik hier om het te beluisteren ! 

Een greep uit de inhoud van het 1ste Deel (periode 1908 – 1939)

  • Opkomst van de ballonvaart in de 18de en 19de eeuw
  • Het Farmanplein : Belgies eerste vliegveld
  • Honderd jaar Belgische luchtvaart - Mei 1908: Sprongetjes en experimenten van Henri Farman
  • De eerste postvluchten in België
  • De acrobatieën van Adolphe Pégoud als apotheose van de Wereldtentoonstelling te Gent in 1913.
  • De Eerste Wereldoorlog : het Armee Flugpark N°4 te Sint-Denijs-Westrem voorzag het Westelijk Front van vliegtuigen
  • Gontrode : de zeppelinbasis voor bombardementen op Frankrijk en Groot-Brittannië.
  • De crash van de LZ37 door Reginald Warneford te Sint-Amandsberg en het mysterie van het Zeppelinmonument op de Westerbegraafplaats.
  • Britse luchtaanvallen in het Gentse
  • De Gentse vliegvelden als uitvalsbasis voor de Gotha's en "Reuzenvliegtuigen": het "Gothahol" Gontrode, Sint-Denijs-Westrem, Mariakerke, Oostakker, en Scheldewindeke : Dagboek van het "Englandgeschwader"
  • De ontwikkeling van de sport- en zweefvliegerij te Sint-Denijs-Westrem ; de Aéro-Club des Flandres, de Societé Gantoise de Vol sans Moteur, de Ghent Aviation Club en de Gentse Universitaire Sportclub
  • Een watervliegveld te Gent? Een megalomaan plan voor een 480 hectare groot meer voor transcontinentale vliegboten tussen beide Leien.

Check List Cessna 150 & 152

Snel bekijken

Bestellen

Check List Cessna 172

Snel bekijken

Bestellen

Check List Piper PA28

Snel bekijken

Bestellen

Check List Piper PA28

Check List Piper PA28

€ 7,95

Check List Piper PA28

Check List Piper Tomahawk

Snel bekijken

Bestellen

Check List Piper Tomahawk

Check List Piper Tomahawk

€ 7,95

Check List Piper Tomahawk

De Pilote de Chasse à Pilote de Ligne à la Sabena

Snel bekijken

Bestellen

De Pilote de Chasse à Pilote de Ligne à la Sabena

De Pilote de Chasse à Pilote de Ligne à la Sabena

€ 40,00

Livraison gratuite en Belgique et aux Pays-Bas.

Biographie professionel

Piet Van Riet, ancien Pilote de Chasse et Commandant de Bord à la Sabena, relate dans cet ouvrage ses expériences au sein de l’aviation. Une description objective d’une carrière à succès, pimentée d’humour et de tragédie.

Piet Van Riet a vu le jour à Hamme (Flandres) le 10 mars 1931. A l’âge de 7 ans, sa famille déménage à Dendermonde où il terminera ses études primaires. Il commença ses Humanités au Collège épiscopal de la Sainte-Vierge, mais en dernière année de latin-grec, il dut arrêter celles-ci pour des raisons médicales. Afin d’échapper au service militaire obligatoire, Piet choisit de devenir pilote au sein de l’Armée de l’Air belge. Il y signa un premier contrat de 5 ans le 5 mars 1951 sous condition de devenir pilote.

Piet obtint ses ailes (Silver Wings) le 2 août 1952 à la Williams Air Force Base en Arizona. Après son écolage à l’école de pilotes de chasse, il rejoint le 6 novembre 1952 la Force Aérienne Belge à la base de Florennes. Le 1er mars 1954, il y signa un second contrat d’un an en tant qu’officier du cadre auxiliaire. Il rejoignit la réserve de la Force Aérienne Belge le 28 février 1955 et fut déclaré comme « non-actif » le 1er mars 1981 avec le grade de Lieutenant-Colonel aviateur.​

Piet entama ensuite sa carrière à la Sabena le 1er septembre 1955 où il fut nommé Commandant de Bord exactement 3 ans plus tard. Sa carrière se termina le 10 mars 1991 à 60 ans, l’âge de pension du personnel navigant.

DIAMOND DA40 CHECKLIST

Snel bekijken

Bestellen

DIAMOND DA40 CHECKLIST

DIAMOND DA40 CHECKLIST

€ 7,95

DIAMOND DA40 CHECKLIST

DIAMOND DA42 CHECKLIST

Snel bekijken

Bestellen

DIAMOND DA42 CHECKLIST

DIAMOND DA42 CHECKLIST

€ 7,95

DIAMOND DA42 CHECKLIST

   1  2